Zwykłe zabawki to za mało
Zwróciłaś uwagę, gdzie najczęściej pojawiają się reklamy zabawek? Nie na billboardach, których dziecko nie zauważa w czasie jazdy samochodem, nie w radiu, w którym nie da się pokazać obrazów. W telewizji, i to w konkretnym czasie. Reklamy zabawek emitowane są w przerwach w czasie programów dla dzieci. Szkraby niecierpliwie czekają na następną kreskówkę, a wtedy ich oczom ukazują się kolejne gadżety, najczęściej interaktywne. Są kolorowe, poruszają się.
W jaki sposób reklamy przyciągają?
Ponieważ Twoje dziecko ogląda te same kreskówki, co jego koledzy i koleżanki z przedszkola, wszyscy widzą te same reklamy. Prezentowane w nich zabawki stają się modne i prędzej czy później któryś z rodziców ugnie się i kupi swojej pociesze wymarzony gadżet. Rówieśnicy też chcieliby go mieć. Bo właśnie tak to działa: dzieci chcą tego, co mają ich koledzy. Często jednak okazuje się, że wymarzone przedmioty wyglądają w telewizji atrakcyjniej niż w rzeczywistości.
Czy warto kupować zabawki z reklam?
Tak, o ile nie są to tylko modne gadżety, ale przedmioty, które mogą jakoś wesprzeć rozwój Twojego dziecka. Trudno jednak rozpoznać to po kilkusekundowym spocie. Dlatego przed zakupem każdej zabawki z reklam dobrze poczytać na jej temat w internecie.